Jak zachować się w hotelu?

Jak zachować się w hotelu?

Pierwszy raz w hotelu może być kłopotliwy, jeśli nie wiesz co jest ważne w tym miejscu. Jeżeli chcesz, by twój pobyt był udany, musisz poznać zasady savoir-vivre. Dzięki nim unikniesz niepotrzebnych konfliktów i nie doświadczysz wpadki. To, jak się zachowujesz, świadczy o tym, jakim jesteś człowiekiem. Sprawdź, o czym musisz pamiętać, będąc w hotelu.

Co musisz zrobić najpierw po przyjeździe?

Przede wszystkim musisz się zameldować. Personel musi wiedzieć, że przyjechałeś i wydać ci klucz do pokoju. Jeżeli wiesz, że z jakichś powodów nie przyjedziesz na ustaloną godzinę, poinformuj o tym recepcję. Podobnie w przypadku wcześniejszego przyjazdu do hotelu. Możesz wtedy poprosić o przygotowanie pokoju i posiłku wcześniej (w miarę możliwości). Dla obu stron jest to znaczne ułatwienie.

Czy w pokoju hotelowym trzeba sprzątać?

Sprzątanie w pokoju hotelowym należy do obowiązków personelu sprzątającego. Nie musisz wyrzucać śmieci i myć naczyń. Oczywiście dobre wychowanie nakazuje zachować względny porządek w miejscu, z którego się korzystało. Dobrze jest pościelić łóżko, nie poświęcaj jednak czasu na staranne ułożenie pościeli. Naczynia zabiera obsługa.

Postaraj się nie rozrzucać ubrań po całym pokoju. Brudną odzież schowaj. Jeśli zostajesz w hotelu dłużej niż jedną noc, powinien zainteresować cię harmonogram sprzątania pokojów. W hotelach pięciogwiazdkowych pomieszczenia są porządkowane częściej niż w trzygwiazdkowych. Częstość sprzątania można ustalić indywidualnie z obsługą. Wtedy, gdy zależy ci na spokoju, wystarczy wywiesić zawieszkę z napisem “Proszę nie przeszkadzać”.

Czy należy dawać napiwek?

W naszym kraju dawanie napiwków świadczy o kulturze i szacunku do pracowników. Jeśli ktoś udzieli ci dodatkowej pomocy, nie wahaj się zostawić napiwek. Może to być boy hotelowy, kelner lub pokojówka. Jeśli korzystanie z restauracji jest dodatkowo płatne, zostaw obsłudze 10% rachunku. Unikaj wręczania napiwków poniżej 10 zł. Niezbyt dobrze to wygląda.

Hałasowanie

W hotelu obowiązuje cisza nocna, zazwyczaj od godziny 22. To znaczy, że w tym czasie musisz zachowywać się ciszej. Dzieci nie powinny krzyczeć. Muzyka nie może być głośna, a telewizor puszczony na cały regulator. Jeśli chcesz się z kimś pośmiać i głośniej porozmawiać, lepiej będzie przejść do baru. Pamiętaj, że hotel to miejsce publiczne. Przebywają w nim też inne osoby, które należy szanować. Wymagasz szacunku - okazuj go sam.

Dobrze jest przygotować swoje pociechy na pobyt w hotelu. Muszą wiedzieć, że to szczególna przestrzeń, którą dzieli się z innymi rezydentami. Nie powinny zakłócać czyjegoś spokoju. Posiłki powinny odbywać się bez krzyków. W pomieszczeniach przeznaczonych dla wszystkich, dzieci nie powinny też biegać wokół ludzi. Do zabawy wyznaczone są osobne miejsca. Warto mieć z tyłu głowy myśl, że ktoś specjalnie przyjechał do danego hotelu, by odpocząć. Po co więc narażać się na czyjeś niezadowolenie i wrogość? Maluchy, które hałasują i krążą po sali mogą też przeszkadzać w pracy personelowi.

Pamiątki hotelowe

Ludzie lubią zabierać różne przedmioty z hotelów ze sobą do domu. Faktycznie, mogą spakować napoczęte mydła, żele czy jednorazowe czepki. Jednak ręczniki, szlafroki, szklanki i sprzęty są własnością hotelu i w nim mają pozostać. Chcesz mieć pamiątkę z pobytu? Zajrzyj do hotelowego sklepiku. Może znajdziesz tam coś dla siebie?

Jak zachować się w restauracji hotelowej?

Po pierwsze, kiedy wejdziesz na salę, przywitaj się z obsługą i poproś o wskazanie stolika. Nie wnoś do restauracji swojego jedzenia. Chyba, że masz specjalną dietę. Zawsze jednak możesz zapytać kelnera o możliwość przygotowania dla ciebie osobnego posiłku. Dania nieraz się modyfikuje, wedle potrzeb klienta. W takiej sytuacji, w ramach podziękowań, dobrze jest zostawić napiwek.

Postaraj się rozmawiać przy stole tak, by nikomu nie przeszkadzać. Kiedy korzystasz ze stołu szwedzkiego, nie napełniaj od razu całego talerza. Weź niewielką ilość jedzenia, potem możesz znowu podejść do stolików. W końcu, nie jest wskazane zabieranie ze sobą jedzenia i robienia kanapek “na później”.

Jeśli ktoś łamie powszechne zasady, masz prawo zwrócić danej osobie uwagę. Zawsze rób to spokojnie i jak najbardziej grzecznie. Nie zakładaj od razu u kogoś złych intencji. Jeśli trzeba, uświadom dziecko, że zachowuje się zbyt głośno lub zwróć się do rodzica. Nie wymagaj zbyt wiele, ale miej na względzie zarówno swoje potrzeby, jak i innych.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.